loading...
پاتوق دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته معماری
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
نفر بعدی کیه؟؟؟ 2770 37664 maybody
نوشته ها و مطالب جالب و عجیب 38 3215 forouzan99
تابلو اعلانات (پانل) 572 14799 3digheh
معمــــــــاری چیستــــــ ؟ 28 2005 deconik
طراحی آشپزخانه، ایرانی-امروزی 10 4504 deconik
مشق عشق 46 3488 mhn1365
ایده و کانسپت در معماری جهان! 36 26984 ratingroup
کارگاه ماکت سازی(اموزش ساخت ماکت) 62 45533 deconik
طراحی نمای ساختمان 15 2969 alanddesign
سوال و جواب اجرایی، سازه ای وعمرانی 80 7360 javadfontom
مساجدوعبادتگاه ها 8 1464 arelagahi
کسی میتونه کمکم کنه؟!!! 311 8973 ghmahi
من 5سال دیگه!!! 49 2576 sh_arch
مصالح جدیدساختمانی 13 2876 3digheh
کیا غایبن؟؟؟ 543 10969 sana
زیباترین جملات من اینجاست 855 20506 kaka
زیبایی های معماری ایران!!! 82 8669 kaka
زیبایی های معماری نوین!!! 61 4668 3digheh
زیباترین جملات تصویری... 528 31412 3digheh
دنیایه دیتیل و انواع برش 18 6276 3digheh
اسم سنتی ایرانی دفتر معماری 12 56505 maybody
هرچه میخواد دل تنگت بگو.... 728 18340 3digheh
بیست سوالی!!! 975 15527 3digheh
اشعار شاعران این آّب و خاک 57 2784 3digheh
ترفند های اتوکد 7 11371 3digheh
شیت بندی وپرزانته کردن 51 9878 elham20
نرم افزار 3d max 38 2794 lovely
سوال جواب(فن وساختمان) 6 1084 lovely
خدایــــا شکر... 62 2674 lovely
سوال جواب معمارانه 121 5037 samanes
مجید میبدی بازدید : 3534 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1391 نظرات (2)
ریچارد میر متولد 1934 نیوجرسی در دانشگاه کرنل در رشته ی معماری تحصیل کرد. ریچارد میر ملقب به شوالیه ی سفید پست مدرنیسم پیش از تاسیس دفتر کار خود در نیو یورک در سال 1963 با سام و مارسل بروئر همکاری می کرد.
rmeyer - picture 2

وی ابتدا در زمینه ی ساختمان سازی برای طبقه ی مرفه فعالیت کرد همچنین مطالعات وسیعی در زمینه ی ساختمان های عمومی انجام داد و در سال 1969 به عضویت گروه پنج نیویورک (در MOMA) درآمد. سفید های گروه پنج (ریچارد میر٬ پیتر آیزنمن٬ مایکل گریوز٬ جان هجداک٬ چارلز گواتمی) برای مخالفت با ونتوری و گریز دوره ی سفید قهرمانان رایت٬ گروپیوس٬ تراگنی و بخصوص لوکوربوزیه را احیا کردند، اما مسائلی از زیبایی شناسی را در کار خود به کار بردند که خالی از هر گونه تعهد و تعصب اجتماعی بودند. میر در کارهایش همواره رنگ سفید بکار می برد و از همین رو گروه ﺁنان به نام مستعار معماران سپید نامیده می شوند.


در میان معماران هم عصر خودش به مفاهیم رنگی بیش از پیش وفادار و متعهد بود و به نحوی هوشمندانه فضاهای عمومی و خصوصی را در بافت شهری آشتی داد از همین رو لحن فرهنگ معماری او بسیار صادقانه است.

خانه های سفید میر٬ در زمینه ای از فضاهای سبز با لایه بندی های افقی وعمودی به چشم می خورد. مزیت کارهای میر از نظر اجتماعی این است که ساختمان های او٬ به سرعت قابل شناسایی است. وی در آفریدن تندیس در فضا دستی چیره دارد.

پنج عامل محوطه٬ برنامه، رفت و آمد (سیرکولاسیون)٬ ورودی و سازه است که در تحلیل معماری به او کمک می کند. ریچارد میر به خاطر معماری و طرح هایش در تمام جهان شناخته شده و قابل احترام است وی جوایز کمیسیون های ارشد در ایالات متحده و اروپا شامل: کاخ دادگستری، تالارهای شهر، موزه ها، خانه سازی و اقامتگاه های شخصی را دریافت نموده است. در میان اکثر پروژه های مشهورش، مرکز جی پل گتی در لس انجلس، موزه ی هنر های در آتلانتا٬ جورجیا٬ موزه ی بوردا، موزه ی رادیو و تلویزیون در کالیفرنیا، موزه ی هنرهای معاصر بارسلونا در اسپانیا، خانه ی راکوفسکی در دالاس تگزاس، مدرسه ی علوم دینی هارتفورد، ساختمان فدرال و دادگاه ایالات متحده، تالار شهر و کتابخانه ی مرکزی هاگو ی هلند و موزه ی هنرهای تزئینی (فرانکفورت 1985) به چشم می خورند.

وی همچنین از اعضای هیئت داوران مسابقات مختلف بوده است. کتاب های زیادی تالیف نموده و مقالات متعددی در سراسر جهان ارائه داده است و در موارد بیشماری از موضوع بسیاری از کتاب ها، ویژه نامه ها، روزنامه ها و مقالات بسیاری در مجلات بوده است.
میر از سال 1956 در Cooper Union، دانشگاه پرینستون، موسسه ی پرات، دانشگاه هاروارد، دانشگاه ییل و اکلا آموزش دیده است. او هم چنین عضو موسسه ی معماران آمریکاست که نشان افتخار New York chapter را در 1980 و مدال طلا از Los Angeles Chapter را در 1998 دریافت کرد.
وی دارای 29 نشان افتخار AIA بین المللی و 53 جایزه ی طراحی AIA نیویورک می باشد.
آقای میر مدرک معماری اش را در دانشگاه کرنل دریافت نمود و درجات افتخاری از دانشگاه ناپلس، موسسه ی تکنولوژی نیوجرسی، مدرسه ی جدید پژوهش های اجتماعی، موسسه ی پرات و دانشگاه بخارست را دریافت نمود.

ریچارد میر برترین افتخارات موجود در معماری را دریافت کرده که از جمله ی آن ها در سال 1989 موسسه ی سلطنتی معماران بریتانیا مدال طلای سلطنتی را به او تقدیم کرد.

اینک در ادامه مطلب به معرفی یکی از آثار ریچارد میر می پردازیم...

موزه ی هنر "های"، آتلانتا جورجیا:

rmeyer - picture 10

طرح موزه ی هنر "های" به عنوان مجموعه ی فنون معماری، توسعه یافته و به بافت در وسیع ترین مفهوم آن پاسخ داده و نه تنها در بر گیرنده ی موارد کاربردی برنامه ریزی شده و منطق مداری است، بلکه بافت فیزیکی، اجتماعی و تاریخی شهر را نیز شامل می شود.

گوشه ی ساختمان در تقاطع خیابان پیچ تری و خیابان شانزدهم، حدود دو مایل از مرکز شهر آتلانتا و مجاور مرکز بزرگ هنرهای ماندگار و کلیسای پرزبیتاری در خیابان تری قرار دارد.

این مسئله موزه را در موقعیت مهمی برای توسعه ی آینده ی آتلانتا قرار می دهد و در محدوده محور عابر پیاده ، با وسایل نقلیه عمومی مناسب به موزه دسترسی دارد.

حیاط اصلی مجاور مرکز هنر "های" ماندگار است و این ساختمان به دلیل حفظ فضای سبز روبرو، کاملا عقب تر از خیابان قرار دارد. حجم ساده با رنگ سفید که در زیر نور خورشید درخشندگی خاصی به نمای موزه می دهد خود موزه را به عنوان یک اثر هنری و یک مجسمه در این محیط سبز به نمایش می گذارد و نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.


سیرکولاسیون ورودی بنا:

rmeyer - picture 7

ورودی ساختمان از طریق شیبی است که بیرون از ساختمان در قطر این محل پیش بینی شده و بازدید کننده را در امتداد دیوار حائل، از میان ایوان ستون دار عبور می دهد تا به طبقه ی اصلی ساختمان وارد شود. به هنگام عبور از رمپ در سمت راست حیاط زیرین بنا که به طبقه ی همکف راه دارد دیده می شود در این محوطه ی زیرین چند حوضچه ی کوچک آب با عمق کم وجود دارد. در سمت چپ در ابتدای ورودی در سطح چمن چند اثر هنری دیده می شود. نمای بنا در ورودی کاملا" شیشه ای است.

وجود رمپ در ابتدای ورودی و حرکت آرام رو به بالای آن می تواند بیان گر مفاهیم بسیاری باشد، یک مفهوم آن می تواند جداسازی انسان از محیط طبیعی و آماده سازی آرام او برای وارد شدن به محیطی هنری باشد که این عمل با نوع مصالح سازنده رمپ، شیب آرام و حرکت رو به بالا بر آورده شده است.

قاب بزرگی که رمپ را در بر گرفته حالت دروازه ای بزرگ را دارد که بازدیدکننده را با آغوش باز می پذیرد و محوطه ی موزه را از ابتدای ورودی آن مشخص می کند و خود بنا را به عنوان اولین اثر هنری در برابر چشمان بازدیدکنندگان قرار می دهد.

نور در موزه و تاکید بر درخشندگی:

rmeyer - picture 9

علاوه بر کاربری صرف موزه، نور در این ساختمان، یکی از عناصراصلی بناست و نمادی از هدف موزه.

نور یکی از مفاهیم اصلی معماری در موزه برای بیان مفهموم درخشندگی چه از نظر طبیعی و چه ماوراء طبیعی است. ساختمان موزه نور و انعکاس آن را در برگرفته و این استعاره ای است از مکانی که آگاهی جامعه و حیات فرهنگی شهر را به سوی کمال سوق می دهد.

موزه هنر "های"، از دید گودموند ویتل سرپرست موزه ی هنر "های" آتلانتا، جورجیا:

ساختمان موزه می تواند فراتر از پس زمینه ای برای نمایش هنر باشد، محیطی که حس هیجان و آرامش را از طریق تاثیر متقابل شکل های منظم در فضاهای پرنور انتقال دهد.

ریچارد میر در موزه ی هنر "های"، با ارتباط دادن اشکال درونی ساختمان با شکل های بیرونی و توسعه آنها به درون و آوردن هوا و نور به کل بنا، به این امر دست یافت. این نمایش بین کل بنا، به بیرون و درون ساختمان جان می بخشد و پاسخ فیزیکی و قطعی را به افرادی که وارد موزه می شوند، القا می کند. فرم ساختمان، از نیازهای برنامه ریزی شده ی این اصل الهام گرفته است و طرح معمار، حس رشد و تکاملی را منعکس می سازد که با منطق سازمان یافته به بیرون گسترش می یابد.

از این رو، محیط داخلی، متناسب و موافق اشیا هنری است، نه در تضاد با آنها. مصالح ساده اند، کیفیت ساخت دقیق است و فضا مانع نیست، ولی موجب ارتباط آسان با هنر می شود. این ساختمان هم امکان حرکت راحت افراد را فراهم می کند و هم اشیا هنری را به نمایش می گذارد.

همه می دانند که موزه ی نسبتا" نو بنیاد "های"، مجموعه ی نسبتا" کوچکی را در بر می گیرد. از این رو دست اندرکاران ساختمان خواستند که موزه، معماری متمایز و متفاوتی داشته باشد. بنابراین، آنها با طرح ریچارد مایر، ساختمانی بنا کردند که تصویر خاصی به موزه دهد و تمایلات زیبایی شناختی آن (بنیاد) را بیان کند.

rmeyer - picture 1


rmeyer - picture 4

rmeyer - picture 3

rmeyer - picture 5

rmeyer - picture 12

منابع:سایت ریچارد میر ، سایت معماری آغازی بی انتها از ندا نجف سلیمانی

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط عطیه در تاریخ 1393/03/23 و 10:51 دقیقه ارسال شده است

سلام
میشه کمکم کنید
من ماکت کیلیسای ریچارد میر باید بسازم ولی نمیدونم چجوری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این نظر توسط میلاد در تاریخ 1393/02/23 و 12:02 دقیقه ارسال شده است

سلام
عکس ها باز نمیشه میشه خواهش کنم عکس های موزه هنرر اتلانتا رو برام بفرستید مخصوصا قسمت سیرکولاسیون خواهشا برام میل کنید مرسی.


کد امنیتی رفرش
درباره ما
معماری architecture معماری ایرانی persian architecture معماری اسلامی Islamic Architecture معماری سنتی ایران و جهان Traditional architecture of Iran and the world معماری و معنا Architecture and Meaning هندسه و معماری Geometry and Architecture تزئینات معماری ایرانی Iranian architectural decorations معماران ایرانی persian iranian architect معماری روز دنیا World Architecture معماران بزرگ دنیا The world's great architects. دکوراسیون داخلیdesign architecture decoration مقالات معماری Architecture Papers Architecture Articles Architecture essays طراحی معماری خانه های مسکونی residential طراحی معماری فضاهای تفریحی Architectural recreation طراحی معماری فضاهای خدماتی Architectural design service spaces طراحی معماری فضاهای درمانی Architectural design treatment spaces طراحی معماری فضاهای ویژه و خاص Architectural spaces or special طراحی معماری فضاهای تجاری Architectural design of commercial spaces طراحی معماری فضاهای مذهبی Religious architecture design space طراحی معماری فضاهای آموزشی Architectural design of educational facilities طراحی فضاهای نمایشگاهی Exhibition معرفی کتابهای معماری Introduction of Architecture Books مسابقات معماری Architecture Competitions معماری ارگانیک Organic Architecture معماری پایدار Sustainable Architecture عجایب معماری Architectural Wonders طراحی معماری المان و ورودی Architectural design elements and input نمونه پلان های معماری اجرایی Sample Implementation Architecture Plans نمونه پروژه های گروه معماری مهرازان میبد Group Projects architect architecture Meybod انجام پروژه های دانشجویی Student projects خرید پروژه های شما Purchase your projects نمونه پروژه های فروشی Projects for sale نمونه پاورپوینت های فروشی PowerPoint Sample Sale انجام پروژه دانشجویی سراسر ایران Student projects across Iran عمران Civil سازه های پیشرفته Advanced Structures ماشین آلات ساختمانی Construction Machinery نکات اجرایی ساختمان Executive Building Tips خلاقیت و نوآوری Creativity and Innovation خلاقیت و نو آوری در معماری Innovations in architecture طراحی های خلاقانه Creative design ایرانگردی و جهانگردی Traveling and Tourism معرفی نقاط دیدنی ایران The introduction of scenic spots in iran معرفی نقاط دیدنی جهان Introducing the world's Sights شهرسازی Urban نو آوری در شهرسازی Innovation in Urban طراحی شهری Urban Design plan elevation section پلان نما مقطع
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 987
  • کل نظرات : 155
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 6733
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 263
  • بازدید امروز : 633
  • باردید دیروز : 1,870
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 11,343
  • بازدید ماه : 26,338
  • بازدید سال : 159,428
  • بازدید کلی : 3,828,282
  • کدهای اختصاصی